Készpénzfelvételi nyilatkozatok nyilvántartása

Annak érdekében, hogy a bankok, takarékszövetkezetek ellenőrizni tudják, hogy mindenki valóban csak egy helyen veszi igénybe a díjmentességet, szükségessé vált egy közös nyilvántartás létrehozása. Ezt a nyilvántartást nevezi a törvény Központi Nyilvántartásnak.

A Központi Nyilvántartás a banktitok és személyes adatok védelmének szigorú megtartása mellett, az erre vonatkozó törvényi szabályozás szerint működik. A nyilvántartás egyetlen feladata, hogy az ügyfelek díjmentes készpénzfelvételről szóló nyilatkozatait kezelje és biztosítsa, hogy mindenki egyszerre csak egy számlájáról vegye igénybe a kedvezményt.

Miért jó a központi nyilvántartás az ügyfeleknek?

A Központi Nyilvántartás nem csak a pénzforgalmi szolgáltatók, hanem az ügyfelek számára is előnyös. Lehetővé teszi, hogy bárki könnyedén módosítsa azt, hogy a díjmentességet melyik bankszámlája esetén kívánja igénybe venni. Elegendő az új nyilatkozatot megtenni a számlavezető banknál, a Központi Nyilvántartás pedig gondoskodik arról, hogy a díjmentességet korábban élvező számlát kezelő bank értesüljön a változásról. Az ügyfélnek így nem szükséges külön lemondó nyilatkozatot tennie korábbi bankjánál. A nyilvántartásnak köszönhetően nem fordulhat elő olyan, törvényi szabályozás által nem megengedett eset, hogy egy ügyfél párhuzamosan több helyen is igénybe veszi a díjmentes készpénzfelvételi lehetőséget.